INTE LÅNG TID KVAR

Hej! 


Jag har haft lite problem med internet då jag och min rumskompis flyttat runt en hel del, och har också haft fullt upp, därför har jag inte hunnit med att blogga så mycket. Så här kommer ett lite blandat inlägg!

Sen mitt sista inlägg har det hänt en hel del. Nu är det inte långt kvar, endast 11 dagar tills det är dags att åka hem, och det är nu jag verkligen börjar känna mig hemmastadd och känner att jag har koll på allting som ska göras om dagarna.

Förra torsdagen var det min chefs födelsedag, och jag, Manon och Ania köpte en T-shirt och skrev "Champion of animation". Vi firade honom med en massa ballonger och annat kalaspynt backstage, och sjöng även för honom med alla gäster innan det var dags för karaokekväll.

I måndags åkte en liten 4-årig kille vid namn Jack hem, en kille som vart med i miniklubben både förmiddagar, eftermiddagar och även dansat varenda minidisco under 11 dagar. Jag kom honom jättenära, och därför blev det väldigt jobbigt när han åkte hem, både han och jag började gråta hahaha.
Det är det jobbigaste med att jobba såhär, när gästerna åker hem. Man kommer alla så nära och det är verkligen underbart att få lära känna så mycket nya, fina folk!
Det har vart och är så mycket underbara familjer här, som man helst skulle vilja ha med hem till Sverige.

I tisdags kom Anna och hälsade på för första gången här i Cala Bona. Vi gick och kollade på lite kläder, och åt middag med Manon och Ania. 

Just nu är det högsäsong, då de flesta föräldrar och barn har semester från jobb och sommarlov från skola och dagis. Så detta är den bästa tiden för oss i animationteamet, eftersom det innebär många deltagare till aktiviteterna och fler barn i miniklubben och på minidiscot.

/Alicia

Kommentera här: